About Me

dochter* zusje* moeder* vrouw van* creatief* zeurdert* lief* onzeker* ongeduldig* vriendin* collega* loyaal* vol met freubels en fratsen *

zondag 7 maart 2010

mama..

Ook ik heb een mama..een mama die er weliswaar niet meer is, maar ik heb er een.. ze is alleen niet meer onder ons.. ze is daarboven bij de sterretjes..zoals ik zo vaak aan Noa vertel...haar oma Annie..en net als haar Opa Fokke en net als haar Oma Thea...en zo veel andere lieve mensen die ik hier moet missen..Ik mis haar... haar lach.. haar gezicht..hoe ze rook en wat ze allemaal tegen me zou zeggen of van mijn situatie zou zeggen, ik mis de goede gesprekken..haar armen om me heen..en iedere dag lijkt t groter te worden.. het gemis en het verdriet.
Ik wil mijn mammie.. zo voel ik me.. net een klein kind..als Noa..als ze valt en ze alleen maar haar mammie wil.. dat troostende gevoel, haar mammie..

Ik heb een dochter..drie jaar oud.. die tegen mij opkijkt en mij nadoet en die ik naar mijn gevoel enorm te kort doe want ik mis mijn mammie zo erg dat het me opvreet van binnen..

Dat het me leegmaakt en mijn innerlijke nog leger maakt.

Ik kan zeggen dat de rol die mijn vader nu speelt de zaken er niet beter op maakt want ik mis haar alleen maar meer...

mijn mama.. bijna 5 jaar niet meer hier..daarboven bij de sterretjes


16 maart 2005


Geen opmerkingen:

Een reactie posten